Musik gör mig glad

Jag är verkligen glad att jag skaffade mig spotify, musik har en förmåga att göra mig på bra humör! Om det är rätt musik då.. Viss musik för mig på dåligt humör/ledsen/arg.

Men det är häftigt hur musik kan påverka en så, låtar jag associerar med tråkiga händelser kan fortfarande flera år senare påverka mig så jag känner mig som jag en gång kände. Eller jag MINNS då hur jag kände.

Men oftast lyssnar jag på musik som får mig att vilja dansa runt, helst när barnen är hemma då, annars känns det dumt att hoppa runt för sig själv.

Elias vill lyssna på Eric Saade och lejonkungen, Malte är öppen för det mesta som svänger, men har fastnat för Lady Gaga, när jag lyssnar på musik på mobilen kommer han riktigt nära, tittar på skärmen och säger -Gaga!

Men han gillar även Manboy och sjunger -Anbo anbo och dansar lite.

 

Imorgon kommer mina pojkar hem till den städade lägenheten som jag antar inte kommer att vara så städad många minuter efter att dom rusar in. Men just nu ser det fint ut, kanske får fota allting så jag kan titta på korten och minnas hur det en gång såg ut.

 

Nu ska jag fortsätta mitt musikletande på spotify


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2011-07-13 @ 04:51:32
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0