En 5-åring

Att ha en 5-åring är inte lätt alla gånger, vet inte om det är min som bara är såhär men..

Humöret svänger så otroligt mycket, han blir arg för småsaker och kan skika och vråla i evigheter för sånt. Han klättrar överallt, är högljudd och gör inte som man säger. Hellre tvärt emot då.

Till frukost frågar jag vad han vill ha att äta

-Yoghurt

 

Jag ger honom yoghurt och illvrålet börjar.. -Jag sa inte att jag ville ha yooooghurt!!! *Vråååål* Jag vill bara ha en macka! *Illvrål tills han får en macka istället*

 

Inte bara just om frukosten, utan så blir det om det mesta. Han säger en sak, han får det men blir genast galen för han skulle ha något helt annat.

 

Men vissa dagar går så bra, han leker med sin lillebror och dom jagar varandra, Elias läser böcker för honom, dom sjunger lite eller hittar på lite hyss.

 

En sak vet jag iaf, att jag är helt slut i hjärnan efter en heldag med en 5-åring som min.

Min stora älskling


Kommentarer
Postat av: nina

min 3 åring_ jag ska ha fil.

får fil.

-jag skulle ha grööööööööööööööt

2011-01-16 @ 22:38:42
Postat av: Sofie

Min femåring är lugn och snäll, trotsar emellanåt men gör som man säger. Fast min femåring har inte varit en femåring så länge, så det kanske blir värre...

2011-01-17 @ 08:34:08
URL: http://annikasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0