Kissa pottan

När Malte var kring 8-9 månader satte jag honom regelbundet på pottan, typ efter sovstunder och sådär. På morgonen kom det massor av kiss och ibland bajs oxå. Sen efter nån-några veckor så totalvägrade han pottan. Skrek högt och länge om man föreslog pottan.

Tills nu. Han började med att sitta på pottan utan att göra något, såg väl kusin Noa kissa på pottan och det såg väl roligt ut när man sen hällde ut kisset, för nu vill Malte kissa mååånga gånger på pottan bara för att få hälla ut det i toan.

Först kissar han i pottan, bär med sig den till toadörren, kräver att bli upplyft för att nå handtaget, ska minsann öppna dörren själv!
Häller ut kisset, spolar av pottan och torkar den sen med papper. Ja, och spolar ner pappret. Allt detta ska han göra själv minsann. Han börjar bli stor min lilla skrutt.

Ikväll när vi hade lagt honom i sängen så ropade han på mig -Kissa pottan! så jag lyfte upp honom från sängen, tog av blöjan och han kissade. Han var så stolt så!

Sen kissar han fortfarande flera gånger på golvet, helst på mattor av någon anledning..

Spännande inlägg va? Prata kiss är väl alltid roligt? Fast bajs är nästan mer spännande, mer varierande lixom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0