Hur ska jag orka?!

Ingen har sagt att det är lätt med två barn så det visste jag ju redan. Malte är ju ganska lätt att ha att göra med, han lullar på för sig själv, är glad, skiter, äter och sover, gnäller och skriker såklart ibland oxå.

 

Men den större pojken.. Jag vet snart inte vad jag ska göra, det känns som om det är bråk från morgon till kväll, han gör allting tvärt emot, vägrar, skriker och är så otroligt intensiv, spring i benen och.. Ja. Jag är helt slut, jag orkar inte med honom. Fan. Jag är värdelös.

 

Försöker spela spel med honom men om inte han leder/vinner så utbryter total kaos, gråt och skrik tills han får vinna.  Så därför spelar jag helst inte något spel med honom.

 

Dom dagar han går på dagis är pyttelite bättre, men inte bra. Hade han gått fler timmar på dagis hade han nog lekt av sig mer och då blivit lugnare hemma. Men nu är ju jag hemma med Malte så det blir bara 9-14 tre dagar i veckan.

 

Jag sätter Elias framör tv:n eller datorn för att få en lugn stund. Det är enda stället han är någorlunda lugn, annars är han som en tornado som aldrig tar slut.

 

Vad gör jag för fel?

 

Han måste nog börja med någon sport eller nåt för att få utlopp för sin energi. Jonne föreslog brottning, men det var ett tag sen det stod i annonsbladet så det är säkert fullt.

 

Jag skulle behöva en dygnet.runt-kompis till honom så han har lite underhållning.

Nä, nu har jag gnällt färdigt för idag.

 


Kommentarer
Postat av: Katja

Vet du om det finns kurser, föräldrarkurser typ KOMET eller COOP där ni bor? Kolla med kommunen. Det var mycket bra tyckte jag. Sen är det ju aldrig fel att prata med nån, tex. bvc eller bvc psykolog om hur ni ska göra med er intensiva pojk. Aktiviteter i all ära, det är säkert jätte bra, men jag tror oxå att han behöver lära sig ta det lugnt. L var ju hyperaktiv när T kom, och vi gjorde mer och mer saker för att "trötta" ut henne. När vi slutligen tog kontakt med en barnpsykolog insåg vi ju att vi gjort helt fel. Det var lugn och ro hon behövde lära sig. Ja, det ÄR jobbigt med barn. Men man får försöka se det roliga, härliga och mysiga framför det jobbiga! VIlket jag absolut inte själv gör många dagar.... VIll bara kasta ut ungarna och låsa dörren...

2010-09-14 @ 18:15:54
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0