Mindre bra dag idag..

Vissa dagar känner jag bara att det är så härligt att vara mamma, sambo och sen att vara hemma med barnen. Igår var en sån dag, Elias var snäll, hjälpsam och bråkade inte alls, Malte gnällde knappt nånting alls och var bara en riktig solstråle fast jag var ensam med honom. (Elias var på dagis 8-13)

Det var så roligt att vara mamma igår, jag hade ork att städa, leka med barnen och ork att vara glad.

 

Men idag.. Idag har dagen varit tvärt emot gårdagen, mycket bråk, tjafs och gnäll. Mindre roligt att vara mamma då. Har försökt att städa, men 10 sekunder senare ser det värre ut än när jag började. Varför städa då?!

 

Från det ena till det andra, sätter jag in för mycket bilder här på bloggen? Orelevanta bilder.. Jag sätter in bilder istället för att skriva, det är ju inte så många som läser precis men ändå.

Bilder eller inte..

 

Äh, jag sätter in några bilder ändå.

 

Äter macka med skinkost på, hur gott som helst enligt Malte!

 

Sånahär bilder blir det oftast på Malte, han blundar eller gör en konstig min. Tur att man har en digitalkamera och kan ta 58 bilder så kanske nån blir bra. Ja, med gamla kameror kunde man ju oxå ta många bilder, men då fick man ju inte se hur det såg ut förrän det var framkallat och klart.

 

Jonne är och dricker öl idag, ingenting på tv, Malte sover och Elias tittar film i sitt rum. Ska jag oxå sova? Städa? Eller kanske fortsätta klicka här ett tag..

 

Malte går mer och mer, några vinglande steg i taget, han kan även resa sig upp till ståendes alldeles själv, utan att stödja sig mot något. Min stora bebis..

 

 

 


Kommentarer
Postat av: nina

nå han är ju så söt.

hade du en overallmindre än 80? större än...56 kanske. har en 80 men den drunknar min plutt i ännu..sen har jag svettoverallerna men dom är ju så svettiga<!

2010-10-16 @ 00:04:09
Postat av: Peka

Vad han kan lilla Malte!

2010-10-16 @ 10:21:41
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Katja

Nej, inte för mycket bilder! Det kan det aldrig bli. Däremot skrivs det för sällan...

2010-10-17 @ 21:37:12
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0