Föräldramöte

Idag var det dags för föräldramöte på dagis, jag gick dit medans Elias och Jonne åkte till Elias handbollsträning (Okej, leka-med-bollar) och Malte fick vara med sin mommo.

 

Jag är glad att vi har det dagiset vi har, Elias trivs, dom gör mycket roliga och bra saker där, fröknarna är jättebra. Men snart slutar han ju där.. Jag vill ha honom på dagis för alltid, men jag tror inte han skulle gilla att vara 15 och fortfarande gå på dagis.

 

Har tänkt att sätta Malte på ett annat dagis, brevid Elias blivande skola.. Men tänk om det dagiset inte är lika bra? Nu känner man alla fröknarna, man vet att det är ett bra dagis. Men det blir en sån omväg om Malte ska börja där.. Hoja. Kanske man kan få hälsa på där på nya dagiset, men ska man bara ringa dit innan man ens sökt plats?

Kan inte Malte vara hemma med mig resten av sitt liv?

 


Kommentarer
Postat av: Katja

Klart man kan hälsa på innan man sökt! man ringer bara och säger att man vill komma och kolla för att ev. sätta i kö på det dagiset. Vi gjorde så! Det är enklast om man har dem inom samma område, så jag hade nog valt att ha Malte nära skolan även fast det är tråkigt att inte ha samma dagis som man vet är bra. Vart ska Elias gå skola? och vilket dagis ligger nära den då?

2010-10-29 @ 09:49:03
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0