Mat mat mat

Min bebis gillar inte gröt, välling, mat med små, små sand-smul-bitar i..  Brukar försöka ge honom gröt på kvällarna, då måste man blanda med typ mer än hälften fruktpureé annars får han kväljningar.. Provade med nån potatis-majs-puré men det kräktes han av.. Välling spottade han ut, provade från flaska och pipmugg men nej nej han gillar inte välling.
Ersättning då.. Njää, det kan gå ner efter mycket om och men, han har inte riktigt rätt sugteknik på flaskan utan suger som han gör när han ammar.

Jag vet, inte stressa, låt ungen ta det i sin egen takt. Men mina stackars tissar vill vila ibland. Mamman vill att pappan ska kunna mata lite mer. (Ja han kan ju mata med fruktpuré och sånt oxå, men det blir bebisen inte mätt på direkt)

Men innan festivalen måste ungen ha lärt sig dricka från flaskan får då ska denna mamma ut och dricka några öl! (Och säkert ha superångest för att hon lämnar bebisen..)


Men maaamma, hjälp mig istället för att fota! Jag sitter ju fast för guds skull!


Jag är så snäll som hjälper min mamma att hänga tvätt, vänta så drar jag ner denna på golvet och sticker härifrån. Jag ska nog göra så många gånger. Men varför ser min mamma galen ut? Hmm, jag provar igen och ser om det är för att jag drar ner denna.. Vänta, jag provar nog igen för att vara på den säkra sidan.
Mammas huvud kokar.. Hmm, spännande


Kommentarer
Postat av: nina

Ja jag vet hur det känns!Saga lärde sig inte dricka nåt ur flaska förrän..typ nyss känns det som.Så 'r det väl med tissebarn!Silas äter gröt som en hel karl

2010-05-21 @ 09:26:29
URL: http://ninokalainen.blogg.se/
Postat av: Katja

Kanske en liten Ellen... Tisse i 3.5 år.... Mat började hon med vid 2 års ålder efter två månader på dagis.... Jo, men det är kul det oxå!

2010-05-21 @ 16:09:08
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: moster

vet inte om det är till nån tröst..men min son kunde (ville inte) heller alls dricka i flaska o tog ingen napp (tutte) :-X ..urk..han hängdei tissen bara i fem......ÅR

2010-05-22 @ 23:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0