Mat mat mat igen

Åhh, nu ska jag tjata om min stackars halvårsbebis matvanor. Ja, inte för att det är nynd om honom precis.. Jag vill gärna att han äter lite mer.. Mat istället för att amma, men det går sådär. Jag vet att han är liten fortfarande men men.

Idag har han ätit liiite burkmat, jag blandade i fruktpuré så gick det lite lättare ner, gröt, även det med mestadels fruktpuré faktiskt och (för) många majskrokar. Ja, sen har han ammat ungefär 125 gånger.
Han ammar säkert som längst i 5 minuter, vanligast typ 3 eller nåt, sen vill han inte ha mer vilket resulterar i att han ammar ofta, ibland lite väl ofta tycker jag. Menmen, småäter man så måste man ju äta oftare.

Nätterna då.. Ammar, ammar och ammar, iaf om han ligger brevid mig, vilket han gör nästan hela natten. Har tänkt att flytta honom efter att han ätit och somnat, men det blir aldig av. För jag somnar jag med.

Han vaknar när jag går och lägger mig, jag är väl för högljudd när jag smyger i säng och försöker att inte andas.
Men ikväll satte jag på radion där inne så den får han lyssna på nu och.. Säkert halva natten.

Nu måste jag sova så jag orkar vakna snart. Hoppas det blir senare än imorse då Malte tyckte det var en bra idé att stiga upp 05:15.

Kommentarer
Postat av: nina

ja och känner man sig stressad att unge ska börja äta annat så är det som att dom gör tvärtom..så tyckte jag saga var.jonne kanske kan mata malte med majskrokar sen när det behövs?

2010-05-23 @ 22:33:53
URL: http://ninokalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0