Snälla dator lämna mig inte!!

Min bärbara dator som står i sovrummet sa -Bzzz och sen slockande den!
Försöker slå igång den med den vill inte riktigt, det låter som att hon (det är säkert en hon) verkligen kämpar för att komma igång, men skärmen är helt svart. Inte får min kära dator lämna mig! Jag vehöver dig, kom tillbaka!
Å så ska Dalle dra från stan imorgon, väldigt lägligt.. Vem ska då klicka magiskt på min dator så att den funkar igen? Nog för att våra datorer ibland är allergiska mot Dalle och funkar sämre efter att han har varit å pillat..
Men vem ska annars?
Måste vi lämna in stackarn till ett riktigt ställe och betala med riktiga pengar?
Inte för att Dalle brukar få låssas-pengar, han får mat istället.

Så.. Måste jag sova nu alltså? Utan att klicka på datorn? (Nu klickar jag på stora datorn, inte alls samma sak)
Måste jag somna utan web-tv?

Tur att jag har en bebis i sängen som kan trösta mig. En mysig, varm hand som letar sig in i min mun.. Eller näsa eller varför inte mina ögon, bara för att ge en kärleksfull klösning eller nypa sådär bebisaktigt med vassa naglar och riktigt borra in sina naglar i mig.

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0