Föda barn..

Det ska jag tydligen göra igen! Ser fram emot det, det är inte läskigt eller skrämmande eller så, men helt plötsligt känner jag mig lite nervös.. Var inne på nll.se och tittade på bb och förlossningen, minnena kom tillbaka..
Det känns som om förlossningen är lååångt långt borta, orkar inte ens tänka på det eftersom det känns som en evighet dit. Men om kanske 10 veckor ligger jag där och föder ut en unge. Spännande ska det bli iaf!

Imorgon har det gått 30 hela veckor! Bara 10 veckor kvar innan det ska vara dags! Kan ju gå över tiden, men förhoppningsvis inte.. Vill helst ha ut ungen lite innan, vill ju helst inte föda ut en 5-kilos klump..

På lördag är det tänkt att vi ska ha lilla Noa igen, Elias ser fram emot det! Han gillar sin kusin, det är bra! Förhoppningsvis gillar han bebisen som ploppar ut oxå..


En BEBIS?! Ska vi få en till beis?! Kan inte riktigt fatta det, helt overkligt, kommer vi att klara oss?! Vaken halva nätterna igen.. Jag som är van att SOVA om nätterna! Eller ja, nu när jag är på smällen sover jag ju skitdåligt iaf så inte så sor skillnad då.. Förutom en liten skrikbebis som väcker en istället.

Säng.. Funderar på att sätta in en 80- eller 90-s säng brevid våran och få en jättesäng. Elias vill ju sova hos oss ibland, men det får verkligen inte plats! Sover Elias i våran säng så sover Jonne i soffan. Vill ju att alla ska kunna sova i sovrummet om dom vill. Och om det sover en bebis i sängen får Elias verkligen inte plats!
Ångest ångest.. Spjälsängen upp eller inte?! Kanske senare när ungen blir större.. Hoja.

Nä, ska tänka på annat nu istället. Typ godis..

Kommentarer
Postat av: peka

Hade väntat med spjälsängen, ni märker väl om den behövs, annars står den ju bara å samlar skräp och kläder! Ni har väl vagn inne ändå

2009-09-11 @ 00:07:11
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Katja

En så bred säng som får plats bredvid er tycker jag. Antagligen kommer elias vilja komma till er ett tag till.... Min dröm var länge en breeeed säng, vi hade 3 barn i sängen i början, och en sam... Shit, hur fick vi plats? Men vi fick aldrig tummen ur att köpa en till säng. Så gör den innan bebisen kommer!!

2009-09-11 @ 08:32:47
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja jag funderar på att köpa en madrass från skolgympan som rymmer hela sovrumsgolvet så kanske vi får plats.Ska kolla efter en spjälis som man kan öppna på ena sidan så bebben kanske får sova där.Saga lär ju vilja sova i sängen.Inte törs jagha en bebis där också.Om jag skaffar andningslarm så kanske man törs sova lite mer än förra gången om ungen sover i spjälisen.eller så får Johan helt enkelt köpa en egen säng.det blir nog bäst!

2009-09-11 @ 10:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0