Plåster..

Jag tror att jag har fått på ett plåster på Elias två gånger sen han började fatta sånt.. För två dagar sedan hjälpte han mig med maten och skulle skala en morot, men han råkade skala lite av fingret.. Ytterst lite men det kom ju blod! Ungen är skiträdd för blod och ville inte se det! Så jag övertalade honom att sätta på ett plåster, efter många om och men så gick det och allt blev magiskt bra igen! (Han såg ju inte blodet nu..)
Efter några timmar lossnade plåstret.. Elias såg nån droppe torkat blod och grät i typ 10 minuter innan jag fick på ett nytt plåster och allt var bra igen.. Han hade ju såååå ONT när han inte hade plåstret..Stackars unge.

Med ett plåster på fingret kan man inte:

-Klä på sig själv
-Leka vilda lekar
-Röra fingret överhuvudtaget..

Igår lossnade plåstret igen och Elias såg ett minimini-sår och... -Jag är skadad!! Grät han tills han fick ett nytt plåster.. Måste kanske sätta bandage så att allt blir bra igen.. Eller nåt.

Började tänka på när vi lurade Sebastian när han var liten att han hade brutit benet och inte kunde gå.. Haha, då satt han stilla i soffan tills Gerda kom hem! (gissar att vi var barnvakt eller nåt? Minns Nina där oxå..) Vi lindade in hans ben i tossipapper eller nåt.. Barn är roliga!

Kommentarer
Postat av: lisa

hahahaha, roliga ungar, har för mig att sebbe trodde att han inte kunde gå eller nått heller ?

2009-05-08 @ 16:54:53
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja plåster är ju magiska och allt ont försvinner direkt! Kom föbi oss i helgen om ni vill. nu är allt lungt här igen :-) och en ny sandlåda ska köpas imorgon

2009-05-08 @ 19:39:52
Postat av: NIna

Haha....ja tror sebbe var aningen jobbig och vi ville att han skulle vara lugn?Hur som helst så var vi ju aningen störda...haha.

2009-05-08 @ 20:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0