Underligt prat..

Elias har börjat prata lite konstigt.. Ja, förutom sitt påhittade språk då. Säger -is efter allt.

-Mamma, byt kanalis!
-Vill du ha täckis?
-Skräpis
-Spelis

Vem har lärt honom såna dumheter..? Jag å Jonne pratar då inte så. Undra om dom säger nåt sånt på dagis?

Snart är det kalas för Jonnes syster, ska bli gott med fika.

Nu ville Elias bada å jag måste skrubba mig lite ren innan jag vågar visa mig utanför denna lägenhet. Vill inte att folk ska kasta sopor på mig.. Igen.
Hade slut på bubbel till badet så vi ska blåsa såpbubblor istället. Bubblor som bubblor, nästan iaf.

Kommentarer
Postat av: nina

det är ju nysvenska dom lär det sig på dagis vettu

2009-01-26 @ 21:04:21
Postat av: Åsa

NÄ, det är ju bara vanlig Kirunesiska ju!

du har väl hört den om " Stålis som bor på lompis, han är ju gruvis..."



kram Åsa

2009-02-04 @ 19:52:23
URL: http://skogsmommo.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0