Jag är vis!

Eller kanske inte, men min ena visdomstand håller på att växa! Alla visdomständer har vuxit, men inte hela vägen.. Växer i omgångar och det gör ont varje gång. Men denna gång känns det snäppet värre. Somnade tidigt (vid 4..) men vaknade vid 5 igen av att jag hade så satans ont! Som att föda barn med munnen! (blä, det lät äckligt!) Har ont på hela vänsta sidan av ansiktet.. Eller iaf i örat, halsen och hela vänstra sidan av underkäken. Kan knappt gapa och att svälja är en plåga. Måste man kanske dra ut den då? Ser ut som att den växer för långt bak.. Visdomstanden på andra sidan ser ut att vara längre fram. Och det är svullet oxå.. Köpte corsidol eller vad det nu heter på apoteket (eller Jonne köpte om det ska vara noga) det är en munskölj som kan anvöändas vid bla tandköttsinflammation.. Hoppas det hjälper lite, för allt känns inflammerat i munnen!

Men jag vill inte dra ut.. Aaaaj! Läste att det kostade 2500:-! Eller nåt sånt iaf.. Inte fan har jag råd med det heller, då får jag gå med smärtor ett tag till. Vi som skulle äta på kina idag.. Men med en massa värktabletter ska det nog gå. Kinamat är ju så gott! Jag ska ta en kinesisk combo som innehåller friterad kyckling och stekt biff med lök. Fast ska ta tandoorikryddad biff istället. Hoja vad gott!

Ingen idé att vända på dygnet nu va? Jag ska ju snart jobba natt igen. Somnar ju vid 5 varje natt.. Äh, fortsätter med det. Brukar hinna med typ 10 avsnitt av The Office innnan jag tvinger mig själv att somna!

Nu ville Elias ha nåt att tugga på, ska rota fram nåt.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hehe, jag hade alla mina visdomständer när jag var typ... 16. Två har jag dragit ut nu, det är inte så farligt. Hoppas det blir bättre snart!

2009-01-23 @ 16:33:02
URL: http://plutt.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0