Tant doktor

Gick till doktorn med Elias idag, såklart en dansk läkare!! Men jag förstod nog det mesta iaf, hon pratade lite svenska ändå på nåt sätt. Jag har varit hos en dansk läkare som jag inte fattade nåt av!
Nå iaf, Elias har astma.. Fick pulmicort utskrivet.. Så bara att börja inhalera!

Så här ser Elias inhalator ut:



I ¨hålet till höger sätter man pulmicorten och han andas in där till vänster. Fick en såndär mask med, men han kanske kan inhalera genom ett litet rör man sätter dit istället. Får se hur det går. Jag visade hela apparaten till honom men han började grina, stackars unge! Men vi lekte lite med alla saker och han vågade hålla i dom iaf. Får se hur det går till kväellen bara. Han ska inhalera morgon och kvällx2 om jag fattade rätt. I en vecka till att börja med, sen får vi se.

Ska på stan om en stund. Undra om ungen kan gå på dagis imorgon?!


Kommentarer
Postat av: nina

nå stackare..men men bättre o veta vad det är så man kangöra nåt åt det!

2009-02-05 @ 15:12:53
Postat av: Katja

men ni gissade väl att han hade typ astma. har för mig vi pratade om det nån gång?! Hoppas medicinerna hjälper, och att han vänjer sig vid dem.

2009-02-05 @ 20:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0