Gråt och skrik!

Så var första medecineringen med nya medecinen.. Kändes hemskt att trycka en stor tub och en mask över Elias mun och sen puffa in lite smått illaluktande medecin där.. Å försöka få en hysterisk unge att andas in. Försökte få honom att hålla själv, pappa prova först, mamma hålla medecin och pappa hålla Elias, prata, muta. Kändes som om vi provade allt, tillslut fick han väl i sig nån skvätt, men man ska ju andas in typ 5-8 gånger, beroende på om man har masken över näsa + mun eller bara munstycke i munnen. Masken blir nog bäst nu tror jag..

Men det här är ju oxå en unge som kan börja gråta av ett par nya skor, kan bli livrädd för en ny situation eller blir rädd för leksaker som låter. men jag hoppas att det blir bättre iaf. Han hostade ganska mycket för ett tag sen så får se hur det blir alla andra nätter.

Ska till mamma nu till helgen, om nu inte mamma har flytt till utlandet eller skaffat en livvakt. Nåt måste vi ju syssla med hela långa helgen! Sista ledigheten innan min nattvecka! Har börjat få ångest över det.. Får ont i bröstet av att tänka på det bara. Måste tänka på annat en stund.

Kallt var det idag, -20!

Kommentarer
Postat av: Maria

Kanske om elias inte är döende så kan ni ju titta in här. Tommy åker bort i helgen så jag ska underhålla två monster själv.

2009-02-06 @ 07:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0