Va?

Tror Elias har 14kg vax i öronen.. Eller så gillar han ordet VA?!
Vad man än säger så frågar han Va?! Säger man att det inte var nåt så frågar han ut en tills man säger vad man sa..
Mina öron blöder lite lätt ibland på kvällarna efter Elias prat, han är ju aldrig tyst!

Nu ska vi äta mat!
-Va?!
N u  s k a  v i ä t a  m a t !
-Varför det?
Så vi blir mätta
-Varför ska vi bli det?
För att.. Öhh, vi ska det
-Man varför dåååå mamma?!

Osv,osv i all evighet...

Sen är det ju:

-Vad gör du?
-Varför gör du så?
-Varför gör pappa så?
-Varför gjorde jag så?
-Varför sa du/jag/pappa det?
Tycker bebisen att det killas/låter/nånting annat?
-Kommer bebisen snart?
-Va?
-Varför då?
-Kommer bebisen snart?
-Va?
-Va?

Idag har vi skickat iväg Jonne till Dalle för att nörda lite. Vi.. Städar.. Eller lite iaf, diskat, satt på en tvätt, rensat Elias garderob..Öhh,plockat lite, men det är MASSOR kvar! Får se vad jag orkar idag.

Tänkte ta bussen till coop åÖb idag men det går INGA bussar på lördagar!! Jaha.. Kanske blir en promenad med miljarder pauser dit å så får Jonne hämta sen.. Om det nu inte börjar regna en massa, då stannar vi hemma hela dagen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0