Allergi och måleri

Fick svar på Elias allergitest, han är allergisk mot hund, katt och häst! Men inte mot hamster, marsvin och kanin.. Jaja, då kan vi köpa två marsvin då!! Eller inte.. Nog för att jag visste att han var allergisk, men man måste ju testa ändå, så man har det svart på vitt.

Håller på att måla för fullt i lägenheten, okej inte nu, men igår och idag. Det blir ju inte sämre iaf.. Jag har aldrig målat nåt sådär på riktigt, men hur svårt kan det vaaaaa?! Senare idag ska jag fortsätta mitt måleri, ganska kul är det ändå, fast jäkligt trött i högerarmen blir jag.. Och med vänstern vågar jag inte måla så mycet, då kan det ju hamna i taket istället!

Igår cyklade Elias heeela vägen från mig och till sin fammo uppe på stan, skitduktig är han. Nåja, han har ju stödhjul och en såndär stång bakom cykeln.. Och en sprillans ny hjälm! Hans andra är ju på tok för liten. Elias har ju en ganska stor skalle, lika stor som Peka, eller en cm mindre.. Eller så har Peka liten skalle.
Imorse cyklade han till dagis och nu har jag hämtat honom och han cyklade tillbaka. Han älskar att cykla, ganska skönt att slippa ta vagnen ändå.. Han ser så stor ut i den. Och att gå till och från dagis ids jag inte ens tänka på! Han vill bli buren då.. Men 20kg kärlek orkar inte en gammal och sliten mamma mer än några meter! Till dagis tar det ju ändå 10 minuter när jag går snabbt!

Nu "njuter" jag av Karlsson på taket i bakrunden.. Härligt värre!

Kommentarer
Postat av: peka

Äsch, Lisa har lika.."stor" skalle ju..om inte mindre. haha

2008-09-24 @ 22:59:38
Postat av: Nina

Undrar om Elias har större skalle än mommo?hon har ju bara en ärta!

2008-09-25 @ 10:32:36
Postat av: Katja

Nä, synd att han är allergisk mot sin polare i byn! Fast de kanske funkar att leka utomhus. Bra att få svar iaf. för då vet man ju säkert!

Om den hjälmen som du fick av oss är för liten, har hans skalle vuxit om Tildas... Men så är det, har man smarta barn får de stora huvud! Mina barn är då ganska osmarta med andra ord... Fast lollo har normalstort huvud. Ellen har pluttiga 48 cm. runt huvudet ännu...

2008-09-25 @ 17:51:12
Postat av: nina

48 ..hahah saga har 45 sist..fast det hade hon haft ett tag men hon har ju all anledning i världen att få bautaskalle!

2008-09-25 @ 19:50:03
Postat av: Sofie

adde har nog också typ 48.. min pyttelilla skrutt

2008-09-26 @ 10:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0