Kompisträd

På Elias dagis har dom börjat med nånting nytt, em kompisträd. Jag visste inte riktigt vad det var när jag hämtade honom idag.. Alla barn har sin bild hängande i trädet, (som består av grenar) och jag såg inte Elias bild där, frågade honom vart hans bild var.

-Fröken har tagit bort min bild!
-Jahaa.. Varför då?
-Jag skrikte..

Så fröken berättade att dom hade pratat om hur man ska vara på dagis, har en affisch där det står tex man ska:

*Inte skrika
*Inte springa inomhus
*Vara snäll
*Inte slåss

Osv, och Elias hade skrikit så barnen fick ont i öronen, så hans bild hade försvunnit.. Elias blev ledsen å ville ha tillbaka den.. Fröken hängde tillbaka den när vi skulle gå.

Tycker det var en smart idé, alla barn vill väl hänga där med sina kompisar, så han kanske börjar skärpa sig lite på dagis.. Är man inte snäll så får man inte hänga i trädet.

Å med bajsandet för Elias går det.. Inte alls, ingen förbättring alls, han vägrar fortfarnde. Snart ser ni en bättre begagnad unge till salu på blocket.

Nä, ska väl glo nån film och somna in


Kommentarer
Postat av: nina

tänk bara det går över det går över det går över x3222...det går väl över....nångång......

2008-11-28 @ 10:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0