Jobba idag!

Fast bara 12:30-17:30.. Eller bara å bara, det är ju nååågra timmar iaf.
Inatt vaknade Elias av sin hosta, å så hade han nog feber oxå, var alldeles varm över hela kroppen å röd om kinderna. Han var lite skakis oxå. Tog av honom pyjamasen å vi låg å pratade en stund. Frågade om han hade ont nånstans. Jo, det hade han, på handen.. Där Nellie hade klöst honom.. Jaja, där kan man väl få ha ont då. Han var vaken ett bra tag å somnade sen å steg upp halv nio på morgonen! Nog för att jag var trött ändå.
Igår efter att vi hade varit å ätit å vi satt i bilen började ungen hosta.. Å kräktes upp all mat, men det är nog ingen magsjuka tror jag, bara lite hosta.. Jaja, det var jag som fick klä av ungen när vi kom fram, städade bilen oxå, det hade skvättat lite här å var, stooora bitar med mat å sånt roligt. Men jag är inte så himla känslig för sånt. Torkar ju skit å mysiga saker dagarna i ända.

38 grader hade ELias när jag tog tempen på honom i örat nyss. Jag tror att det skulle visa mer om man skulle ta i rumpan, men det vill jag inte göra på honom. Stackars unge. Nu tittar han på Tjorven och ser lite trött ut.

Jag ska leta fram nåt att äta, får ju inge mat på dagis ju!

Kommentarer
Postat av: peka

nä, därför ska jag nog inte gå å simma heller, eller gå så långt. stan är väl längsta..

2008-05-15 @ 16:29:12
Postat av: Katja

Nå, lilla Elias. Hoppas han frisknar till snart. Inge kul med sjuka barn, fast lite små sjuka halvtrötta barn ibland är faktiskt lite mysigt... De ska vara så mycket feber att de blir lugna. Funderar om jag ska posta en present till 3 åringen, eller ta med när vi kommer... Tror jag tar med, roligare att ge själv ju. Får se...

2008-05-15 @ 20:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0