Magsjuka?

Vaknade mitt i natten av att jag hörde nåt konstigt ljud.. (Elias låg i våran säng) Det lät som lite.. Blött?! Å såklart, Elias spydde ner Jonne.. Sånt gör han aldrig på mig, inte ens när han var bebis så fick jag på mig nån större mängd spya eller bajs.. Jonne fick ta allt. Jaja, Jonne sprang upp iaf och jag hängde Elias över sängkanten så att han skulle kräkas på golvet stället för i sängen.. Jaja, tvätta unge, sig själv och byta sängkläder är ju roligt att göra mitt i natten. Elias stod bara å tittade på. Jonne sov i soffan resten av natten, han gillar inte spya.. Så jag läste sagor för Elias tills vi slockande båda två.
Idag verkar han pigg ändå, druckit välling å lekt. Hoppas det inte kommer mera spya bara.. Å hoppas att jag inte blir sjuk bara. HATAR magsjuka!!

Sitter fortfarande i nattlinne.. Fast inte såå ovanligt ändå, klockan är ju bara tjugo i tio så.. Å vi ska ju ändå bara sitta hemma å uggla hela långa dagen. Så man kan lika gärna uggla i nattlinne. Elias däremot, han är naken. Kallt, men säkert lättare att springa omkring då.

Nä, kan det inte ta å bli sommar snart?! Eller iaf påsk? Jonne å Elias skulle kanske till Parakka nån natt under påsken, å jag ska vara hemma å.. Uggla vidare.

Kommentarer
Postat av: Katja

Urk, den sjukan är inge kul. Trode det var slut för sesongen. Hoppas ni andra klarar er.

2008-03-12 @ 15:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0