...Hoja...

Ibland får jag så ont i hjärtat när jag tänker på min unge. Har jag gjort nåt fel med honom? Varför slåss han alltid? Hur ska jag få honom att sluta?! Känns som om inget funkar. Ibland blir jag så stolt och glad när han är snäll med nån annan unge, men två sekunder efter så gråter den andra ungen och jag vet direkt att Elias har slagits/knuffats/bitits eller gjort nåt sånt.. Hur får jag honom att SLUTA?!
Folk måste ju tro att jag slår honom hemma, eller bara är en skitdålig mamma. Känner mig verkligen dålig när han slåss. Vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kanske är världens sämsta mamma, jag kanske har gjort alla fel det finns att göra med en unge.

Sitter å tittar på en massa Scrubs-avsnitt just nu.. Ska väl fortsätta med det. Å tänka på vilken dålig mamma jag är som inte kan få sin unge att sluta slåss. Hoja vad jag skäms. Vill bara ha en unge som inte slår andra barn! Hur gör alla andra?!

Idag var jag å Elias utanför hans "sommardagis" å glodde och lekte lite. Han ska ju vara på Lokeldaren nu när hans enga dagis har sommarstängt.

Å ännu en fråga.. Hur får man en unge att skita på toan/pottan å inte.. Överallt annanstans?!

Kommentarer
Postat av: Maria

Men du är ingen dålig mamma, vissa barn bits och slåss andra inte, så är det bara och du har inte gjort något fel. Jag och Peka brukade ju inte vara så snälla med dom små barnen på dagis ( vi slog och bet dom), och vi är inga elaka monster idag. Och jag lovar att Elias inte heller kommer bli elak när han blir stor och han kommer inte tycka att han har en dålig mamma! Men hur han ska gå på pottan och bajsa vet jag inte, kanske mutor?? han kanske vill ha någon speciell leksak eller något.

2008-07-06 @ 09:37:43
Postat av: Nina

Kan det ha att göra med att du kollade på Dr Mugg förrut?

2008-07-06 @ 14:42:40
Postat av: Katja

Äh, innerst inne vet du nog att du är en bra mamma! Den bästa till din unge. Om du vill kan jag skriva ner lite från den kursen vi gick på? I korta drag, så kan du fråga lite mer efter att du läst?? Mycket bra tips kan du säkert få därfifrån.

2008-07-06 @ 15:24:32
Postat av: katja

Kom att tänka på bajsfrågan. Ta en bok eller nåt annat kul och köp häftiga klistermärken och förklara för honom att varje gång han bajsar på toan så får han ett klistermärke, och efter fem får han nåt kul/gott eller annat. Gör typ rutor och markera när han ska få nåt. ta nåt han gillar jätte mycket att få/göra. Ellen var ju knappt två när vi gjorde så med kissandet. Verkar det inte funka, så är han kanske inte redo att sluta med blöjan iaf.

2008-07-06 @ 23:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0