Sängen?

Borde jag nog gå till, men jag kan inte slita mig från denna dumma dator! Kan den inte slockna bara så att jag får gå å sova? Den här dumburken är verkligen beroendeframkallande!

Elias har varit så glad (och vild!) idag. Han har haft så roligt på dagis. Hegge (Helge) pratar han om halva dagen. Jag vet inte om dom leker med varandra eller om Elias slåss.. Men fröknarna brukar säga till om han har slagits eller bitits.. Igår hade han rymt halvnaken (Precis efter bajsbyxa-byte) till andra avdelningen och gömt sig i tvättrummet.. Ja hoja, vad ska man säga? Blottare. Idag hade han vägrat ta av sig blöjan efter vilan (han har ju blöja när han vilar och går ut på dagis) så en fröken fick lirka med honom lite så hon fiick byta kissblöjan iaf. Ibland totalvägrar han att byta blöja, han bara SKAAA ha den på sig!

Nåt annat som kan bli lite småirriterande är när han frågar -Ä de? (vad är det?) Om AAAALLT! Han kan fråga miljoner gånger, tills man svarar. -Mamma!! Ä det hä då??!?!? Sen blir han skitarg om man inte lyssnar. Typ om man pratar i telefon eller nåt sånt. Jag måste köpa mig mer tålamod. Kanske finns på Ellos.
han är så arg min lilla pojke. Blir asförbannad om nåt inte går som han vill. Sitt nya pussel tex (hela 6 bitar!) har han börjat kunna lägga själv. Men om han sätter en bit på fel ställe och jag lite snällt påpekar att den kanske inte passar just där så skriker han -Den passar visst! och försöker trycka dit den.. Jaja, man lär ju sig sen. Han kan faktiskt det där pusslet nu, han har aldrig gillat att pussla, men när han såg kusin Ellen lägga sina Pippi-pussel så ville han helt plötsligt. Ska kanske köpa ett med 9 bitar i.. Snart.

Nä just ja, sova var det ja. Ska baaaara klicka vidare lite.

Kommentarer
Postat av: Nina

Frågar man inte så får man inte veta.hehehe.han är rolig din unge.

2008-01-11 @ 11:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0