Nytt jobb!

Fast tyvärr inte för mig men för Jonne iaf! Han fick reda på att han blir gruppledare på Securitas! Dom var två som fick göra provet (dom var fler först, men bara två fick göra provet) det var ett låångt och underligt prov.. Nåja, Jonne blev det iaf! Bra att nån har bra jobb i familjen.. Så nu känner jag mig ännu mer värdelös som bara går hemma å skräpar och jobbar på nåt tråkigt dagis då och då.. Imorgon ska jag på af iaf, vill göra nåt annat! Kanske läsa till nåt, men då måste man ju ta csn-lån och sånt.. Och BETALA TILLBAKA! Nä hoja.. Blir lite rädd för sånt.

Nu ska min skrutt sova, Jonne är där inne och läser Ellen-boken till honom. Elias väljer en bok varje kväll som vi ska läsa, ibland väljer han sin djur-bok med bara bilder.. Jaja, då får man prata om djuren och helst hitta på nån rolig sång om allihopa.. Kan bli lite jobbigt i längden.

Var å tränade idag, men inte så länge, för på löpbandet blev jag alldeles yr och snurrig och började må konstigt, så jag styrketränade en stund tills jag trodde jag skulle svimma.. Kanske inte är riktigt frisk ännu.. Sen när jag stretchade så började min näsa rinna okontrollerbart! Alltså.. Blä, var glada för att ni inte var där! Lät som västa.. Ja, vad nu som låter snorigt.

Marknad i helg! Hade varit kul å gå ut.. Men får nöja mig med att gå på marknaden och glo på samma saker som förra året.. Hoppas det blåser mindre. När jag åkte bil med Jonne idag så såg man knappt vägen framför sig! Hade det sprungit ut nån på vägen så hade dom inte levt just nu.. Nog för att han körde sakta, men ändå.

Nu vill ungen ha en gonattpuss


Kommentarer
Postat av: Katja

Du måste väl inte ta studielån, eller iaf. inte så mycket? Hur mycket får du nu per mån? Man kan ju ta bara bidragsdelen, du får ju en summa, minns inte hur mycket, och så bidrag för en unge. Jag får 3500 ungefär. Barnen är väl några hundra var.

2008-02-13 @ 20:13:24
Postat av: peka

Tänkte precis oxå säga att man måste ju inte ta lån. bara bidraget.

2008-02-13 @ 20:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0