Luleå!

Då är det då min tur att för sista gången hälsa på Peka i Luleå. Snart ska ju dom flytta hit! Äntligen! Som jag har tjatat! Nu när jag äntligen har slutat tjata, ja dååå passar det att flytta hit!

Vaknade tidigt imorse.. Eller jag menar att Elias vaknade tidigt, typ vid.. 7 kanske? Jonne steg upp med honom, gjorde välling och tog bort nattblöjan.. Jag låg kvar halvdöd i sängen. Ville inte röra på mig mer än nödvändigt. Huvudet dunkade, öronen likaså, halsen kändes som sandpapper, allt var som det har varit den senaste tiden. Steg upp ändå, såg att Elias hade kissat sin morgonpinkning (som är myyycket eftersom blöjan var torr på morgonen) på olvet. Hade knappt hunnit öppna ögonen innan jag måste börja torka upp en hel sjö med pink. Herregud, hur mycket ryms en en sån liten unge?!

Men morgonen gick ändå och här sitter jag. Ska packa.. Snaaaart, det är inte så att jag skjuter upp precis ALLT som går att sjkuta upp?! Nejdå, sån är inte jag inte! Jag gör allt flera år innan det ska vara klart! Iaf i min fantsi, TÄNKER på saker jag ska göra iaf.. Sen blir det aldrig gjort, men det är väl tanken som räknas?!

Ska köpa kläder i stora staden. Elias behöver faktiskt för en gång skull lite nya kläder. Eller så är alla hans kläder i tvätten, vad vet jag?! Lite större byxor och tröjor. Han har några tröjor i storlek 92 som jag måste rensa bort.. Snaaaart! Hittade för några dagar sedan byxor i storlek 86 i hans låda! Jaaa, jag ska rensa! Nog för att det var ganska nyss han hade storlek 86 på byxor, men helt plötsligt har han 98 på dom flesta! Hoja, inte har väl hans ben växt? Måste vara byxorna som krymper.
Nä hoja vad jag tjatar om min älskade unge, men jag är så ointressant att det skulle knappt bli en rad om jag inte hade Elias. Undra hur mitt liv skulle vara då? Om man skulle fortsätta som man gjorde innan man blev sambo. Ute varenda helg, två-tre dagar i veckan, knappt komma ihåg vad man heter under dom dagarna heller. Ja, ska nog inte skriva allt eftersom gamla människor kan få hjärtattack..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0