Ensam hemma

Om man inte räknar med en sovande unge i rummet brevid. Jonne åkte just iväg till långt-bort-i-stan (okej, inte sp långt, men längre än till konsum) och jobbade. Han slutar 7 imorgon på morgonen och kommer hem lagom till att jag å Elias stiger upp.

Men vi ska på marknaden vi! Förhoppningsvis trycka i oss suovas och en munk. Det måste man alltid äta när man går på marknad.

Jobbade idag, inte jättefarligt jobbigt, många ungar var sjuka.. Skööönt. Inte att dom är sjuka.. Eller jo, det oxå, det var ganska lugnt hela dagen. Fick äta god (?) pytt i panna, och till mellanmål ett hårtbröd med korv på... Mmmm..? Jaja, jag överlevde och är nu hemma igen. Slockande framför tv:n vid nio, efter att Elias precis hade somnat efter mååånga ropanden på sin kära mamma. -mammaaaaaaaa, värma pizzan! Han har en leksakspizza som han så gärna ville värma i sin leksaksmicro, jaja, gör du det. Å så hörde man -biiiip biip bip, från micron ett tag tills jag gick in och sa att nu är pizzan varm så jag sätter bort micron.. Jo, det gick han med på iaf. Tur det, jag höll på att bli helt och hållet galen och mordisk efter att ha hört den pipande micron ett tag! Sen var det -maaaamaaaa, bajsis! Så då fick jag gå in med pottan och hela köret, men näää, inge bajs. Skitunge. Jaja, min lilla.. ängel.. sover nu sött i sin säng. Det är stunder som denna jag kan tänka mig att skaffa en till unge. Men sen är han vaken och jag ångrar mig snabbt..

Idag spelade vi tårtspelet som Jonne hade köpt till Elias. Ett spel som jag hade när jag var liten minns jag. Finns olika "snurror" som det står, fruker, djur, former osv på, och tårtbilder med motiv på olika former, djur och sånt. den gillade han faktiskt! Vi satt i typ 20 minuter och spelade hela den. 20 minuter är lång tid att sitta stilla på för min lilla unge med miljarder myror i brallan. Kanske är han lite sjuk..

Nu ska jag kolla Futurama, ska försöka se ett helt avsnitt innan jag somnar.. Har försökt se Guldkompassen i två dagar nu, men vi har inte ens kommit halvvägs, jag däckar så fort jag lägger mig ner. Tror att jag börjar bli sjuk oxå. Eller så är det.. Vädret eller nåt. Eller en unge som tar min energi. Vad vet jag.

Kommentarer
Postat av: peka

Ååå, kommer oxå ihåg det spelet! Vill spela med din lilla huligan nån dag.

2008-02-16 @ 10:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0