Städa..

IDAG måste vi städa.. Tänker då inte städa imorgon! Då ska man skrubba hela familjen och sen flänga runt tills man stupar i säng, proppmätt och uttmattad. Ska äta julmat hos Jonnes föräldrar å sen julklappar hos Jonnes moster. Ganska skönt att inte behöva åka iväg på julen, men tråkigt att inte vara med sin släkt.. Fast Elias är ju släkt med mig så det får väl duga.

Varför är Elias så trött? Eller är han bara lat? Han orkar inte promenera till stan.. Skitlångt, jag vet. Kunde inte ta kälken idag för domhade grusat hur mycket som helst, så jag föreslog att vi skulle gå, men det gick inte Elias med på. Vagnen skulle han minsann åka i! Han satt i vagnen hela tiden på stan, steg upp när vi hälsade på Jonne på nya kontoret och när vi kom in på leksaksaffären, men annars satt han i sin vagn och vägrade komma upp. Förut vägrade han ju att sätta sig i vagnen, men nu är det tvärtom.
Han vill inte vara ute å leka är ute i några minuter sen säger han att han inte orkar mer och vill gå in. Vill inte gå i trappor för han oooorkar inte, vill inte gå långa sträckor heller och vill gärna bli buren.. Men INTE att jag bär en 20-kilos unge med vinterkläder inte! Nä hoja!

Städa ja.. Inte så mycket egentligen dammsuga och plocka, helst skura.. Men skura är inte mitt jobb. Jag kanske har skurat 2-3 gånger sen jag å Jonne flyttade ihop, resten av gångerna skurar Jonne jag är den som dammsuger och städar toan. Jonne rensar uschbrunnen för DET vägrar jag! Hellre äter jag.. Blodpudding!

Fick min julklapp av mamma igår en kökslampa! Kom på sen att vi inte köpte glöd till den.. Men det kan vi köpa idag. Jonne fick sin julklapp, en hallampa! Den har vi satt upp iaf.. Men 40 watt blev kanske för mycket.. Men nu ser vi i hallen iaf och det är väl huvudsaken antar jag.

Nä.. Städa var det

Kommentarer
Postat av: nIna

känns lite bedrövligt att vi blivit "vuxna" och inte längtade till julen som när vi var mindre då vi kunde vara med varandra:(

2008-12-23 @ 21:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0