Julafton

Vi vaknade tiiidigt (enligt Elias iaf) halv tio.. Då hade tomten varit å lämnat en julklapp i Elias julstrumpa. Jongleringsbollar var det, Elias och Jonne hade då roligt med dom, Elias tycker det är skitkul när Jonne jonglerar.




Sen vid ett gick vi till ingången brevid (Jonnes föräldrar) och satt där en stund och mumsade knäck tills julmaten var färdig. Käkade tills magsäcken höll på att spricka, sen fyllde jag den ännu mer med karra och kakor..

  Vi i våra julekläder

Efter all mat åkte jag, Jonne å Elias till Tuolla dit tomten skulle komma. Jonnes moster bor där. Åkte dit så Elias kunde leka med sin polare James, dom började direkt springa omkring, la sig i smutstvätten och hade roligt.. Pillade på julklapparna och hann nog börja öppna några..

Nå sen kom den där tomten iaf, Elias var inte ens rädd! Han gick snällt fram och tog emot sina klappar iaf.

Elias favoritjulklapp:    En motorsåg (ända från USA..) som låter... Mycket! Men han gick å sågade allt och alla.

 Här lånar Elias James pickadoll spindelmannen (James) står bakom en hög med klappar.. Inte Elias julklappar dock.

 Elias och spindelmannen.

 Elias målar med sina nya vattenfärger.

Jaha, vad fick Elias denna jul då.

*Massor med kläder + lite utklädningskläder
*Leksaksbilgarage
*Pussel
*Presentkort på lindex 1000:- (!!) + på coop 200:-
*Nytt spel
*En robot (som Elias inte ens vill titta på.. Han är ju rädd för saker som låter.. Förutom motorsågen)
*Bajsboken

Ja, det var väl det å kanske nån till.

Jag fick Låångs tjocksockar, presentkort på coop, en tröja, satc-filmen, jättefina byxor och kanske nåt till, hade fullt upp med att titta när Elias öppnade sina julklappar. Synd att jag inte får hjälpa till att öppna längre.

Åkte hem vid 20 kanske och Elias somnade vid 23.. Och vaknade tidigare än vanligt, vid halv 9! Jag kände mig död!


Kommentarer
Postat av: peka

Du menar tusen kronor kanske :P

2008-12-25 @ 12:55:54
Postat av: Kicki

Vad fina ni var ! :)

2008-12-25 @ 15:08:50
URL: http://kikzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0