Hoja hoja

Ungar ska sova klockan 20 på tisdagar! Jag måste ju glo mina program ifred! Men min unge vil inte sova minsann, är ofta vaken till 22 nuförtiden.. Halleluja! Han sover inte på dagis, men han vaknar vid halv nio om mornarna om man inte väcker honom. (ibland senare) Vaknar han tidigt så sover han ofta på dagis och somnar vid 22 iaf. Vaknar han tidigt och inte sover på dagis så blir kvällen ett hevete, han bråkar, skriker och är allmänt.. Jobbig. Han är mycket snällare och trevligare att ha å göra med när han är pigg.
Vi brukar lägga honom vid 20 nångång, väling, sen borsta tänderna och gonatt. Sen eker han i sitt rum tils han själv går och lägger sig och somnar. Men dom senaste dagarna har han börjat komma ut från rummet..

*Jag är kissnödig
*Det kom bajs
*Jag vill lyssna på nåt annat
*Jag vill ha vatten
*Den här är trasig
*Jag vill sova i mamma och pappas säng

Osv osv.. Har sagt till honom att han inte får komma ut från rummet, bara om han är kiss- eller bajsnödig.. Och det utnyttjar han.. Jaja, han leker ju bra för sig själv om kvällarna iaf, det gör han aldrig om dagarna.

Jag vill köra bil igen! Om jag kommer ihåg hur man gör..

Kommentarer
Postat av: NinaNina

låter som alfons de där

2008-12-10 @ 17:31:46
URL: http://ninokalainen.blogg.se/
Postat av: Kicki

Du är utmanad ! :) Läs mer på min blogg :P

2008-12-10 @ 20:21:18
URL: http://kikzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0